در این مطلب مزایا و نحوه اجرای پوشش بتن سخت ملاتی یا آرملات را برسی می کنیم

ارملات چیست؟

پوشش ارملات یا بتن سخت ملاتی نوعی کفپوش بتن سخت و مقاوم است که معمولا در ضخامت های ۱ الی ۲ سانتیمتری همزمان با بتن اجرا می شود. از آنجاییکه کفپوش‌های سنتی بر اثر ترددهای فراوان به مروز زمان دچار ساییدگی، شکستگی و آسیب می‌شوند و به دنبال آن هزینه‌های نگهداری افزایش می‌یابد، کفسازی به روش ارملات (بتن سخت ملاتی) با داشتن ویژگی هایی همچون مقاومت بالا و هزینه نگهداری پایین، جایگزین مناسبی برای اپوکسی به شمار می رود.

آرملات یا بتن سخت ملاتی از محبوبیت قابل توجهی  در سراسر دنیا برخوردار است،  به این دلیل که از مقاومت و دوام بالا برخوردار بوده و نصب و نگهداری آن نیز نسبت به سطوح سنتی مانند کفپوش چوبی، موزاییک و سنگ راحت تر است، و همچنین با احتساب هزینه های نگهداری بعد از اجرا مقرون به صرفه تر نسبت به سایر کفپوش ها است.

 آرملات  یا بتن سخت آبی اجرا شده در پروژه نمایندگی هیوندا افشار

نحوه اجرای ارملات ؟

کفسازی ارملات (بتن سخت ملاتی) به اجرای دقیق تری نیاز دارد و افراد مبتدی و معمولی در این زمینه نمی توانند به درستی آن را اجرا کنند، بنابراین بهتر است از شرکت های متخصص در این زمینه برای اجرای این نوع کفسازی استفاده شود. روش های اجرای متفاوتی برای این نوع کفسازی وجود دارد و هر کدام از آنها نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارند تا استحکام مورد نیاز را کسب کند. آرملات را معمولا از مواد مقاوم مانند سنگدانه های معدنی به اندازه ۵/۰ تا ۱ میلی متر بعلاوه سیمان با عیار بالا همراه با روان کننده  مناسب و نیز پودر های سخت کننده می سازند. میزان اختلاط هر کدام از آنها بر اساس محاسبات فنی دقیق صورت می گیرد.

برای بدست اوردن بهترین کیفیت و مقاومت در سطح نهایی باید پوشش آرملات روی بتن (سازه ای )تازه اجرا شود ، بدین صورت که پس از شاسی کشی و قالب بندی سطح و پمپ بتن از میکسر به درون قالب ها و سپس تسطیح بتن ، لایه ای به ضخامت 1 الی 2 سانتی متر ، بسته به کاربری پروژه اجرا و سپس با ماله پروانه ای عمل تسطیح انجام میپذیرد ، به طور معمول پس از کیورینگ بتن عملیات ساب سطح انجام میشود.

بتن سخت ملاتی آبی بعد از ساب از نمای نزدیک

اما سوالی که از سوی اکثر کارفرمایان پرسیده میشود : آیا میتوان آرملات را بر روی بتن قدیمی هم اجرا نمود؟

در پاسخ این سوال باید گفت بله ، اجرای یک لایه 1-2 سانتیمتری آرملات یا بتن سخت ملاتی پلیمری شرکت سخت بتن بهین اترک بر روی بتن یا کفپوش های قدیمی قابل اجرا می باشد.

برای اجرای این نوع کفسازی می توانید از نیروهای مجرب و متخصص شرکت سخت بتن بهین اترک کمک بگیرید.  شرکت سخت بتن بهین اترک با داشتن تخصص لازم و سالها سابقه فعالیت در این حوزه می تواند با حداقل قیمت و بالاترین سطح کیفیت در مدت زمان کوتاهی این نوع کفسازی را برای کاربری مورد نظر شما انجام دهد.

این مجموعه می تواند انواع کفپوش های صنعتی رنگی و مقاوم را در رنگ های متنوع و در هر متراژی برای شما انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کفسازی ارملات یا بتن سخت ملاتی می توانید با کارشناسان فنی شرکت سخت بتن بهین اترک تماس حاصل نمایید.

 

قیمت ارملات در کشور؟

در قیمت گذاری کفسازی ارملات عوامل موثر زیادی دخیل است که در این مطلب سعی خواهیم کرد، تاثیر هر یک از این عوامل را بررسی و بیان کنیم.

نوع کفسازی به لحاظ کاربردی بودن، نوع رنگ، ضخامت لایه اجرایی، مقاومت فشاری موردنظر و ... از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع کفسازی در کشور است.

اما اگر بخواهید با قیمت بسیار ارزان و با کیفیت بسیار بالا از کفسازی ارملات برخوردار شوید پیشنهاد می کنیم از شرکت سخت بتن بهین اترک کمک بگیرید. این شرکت معتبرترین و نیز محبوب ترین شرکت در کشور است که رزومه درخشانی را از آن شاهد هستیم و معمولا کیفیت کارهای انجام شده این شرکت در درجه بالایی بوده و معمولا با مواد درجه یک ساخته می شوند.

 آرملات قرمز پس از ساب در پروژه نساجی مهتا توس

شرکت سخت بتن بهین اترک با نام تجاری ALENDER، در زمینه تولید و عرضه انواع ملات های خشک سیمانی و سیستم های کفسازی صنعتی (بتن سخت) سابقه درخشانی دارد. از مهمترین مزیت های کفسازی ارملات یا بتن سخت ملاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • مقاومت سایشی زیاد
  • قیمت ارزان نسبت به سایر کفسازی ها
  • مقاومت بالا در برابر اشعه UV
  • رنگ بندی متنوع
  • ضد لغزش
  • ضد گرد و غبار (انتی داست Anti-Dust)
  • اجرا روی بتن تازه و قدیمی با رعایت دستورالعمل ها

برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09154380195مرادی