بتن پلیمری یا بتن کم ضخامت چیست ؟

بتن پلیمری مخلوطی متشکل از سیمانی با رده مقاومتی بالا، سنگدانه های سیلیسی، پوزولان ها، الیاف ترکیبی و ترکیبات پلیمرهای مختلف است . در اختلاط بتن‌های پلیمری از آب استفاده نمی‌شود بلکه در عوض، رزین مایع معروف به مونومر‌، به وسیله‌ی واکنش‌های شیمیایی که با عنوان پلیمری شدن شناخته می‌شوند‌، باعث چسبندگی‌، سفت شدن و کسب مقاومت می‌شود.

کفسازی با استفاده از بتن کم ضخامت یا بتن پلیمری بیش از چهل سال پیش معرفی شده ست که متاسفانه در کشور ما افراد آشنایی بسیاری با آن ندارند .

متریال بتن پلیمری قابلیت اجرا از ضخامت 15 میلیمتر تا 40 میلیمتر را داراست که این ویژگی محصول آن را مناسب برای کفسازی پروژه هایی که مشکل ارتفاع سقف دارند مناسب میکند.

ویژگی مهم  قابلیت اجرای آن بر روی متریال کف فرسوده و قدیمی  قبلی می باشد که در پروژه های باز سازی کف میتوانددر  هزینه و زمان تخریب صرفه جویی قابل توجه ای ایجاد کند.

 

بتن پلیمری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شیوه اجرا بتن پلیمری

ابتدا سطح زیر کار را با استفاده از واتر جت شست و شو داده تا عاری از هر گونه گرد و خاک و موارد دیگر شود ، سپس اجازه دهید سطح خشک شود.

سپس پرایمر رابا استفاده از فرچه روی سطح به طور یک نواخت اعمال میکنیم توجه داشته باشید اگر پرایمر کمتر از حد مجاز استفاده شود ممکن است بتن پلیمری خاصیت چسبندگی خود را تا حدودی از دست بدهد.

سپس ملات بتن پلیمری را بر روی سطح آغشته به پرایمر ریخته و با استفاده از ماله تلسکوپی سطح را تسطیح کرده و عملیات ماله پروانه را شروع میکنیم.

ماله تلسکوپی

 

مزیت های کفسازی بتنی با بتن کم ضخامت یا بتن پلیمری

  • صرفه جویی در زمان
  • وزن کمتر
  • بدون نیاز به آرماتور بندی سنگین
  • رنگ بندی مختلف
  • افزایش مقاومت فشاری
  • چسبندگی بهتر سایر روکش های صنعتی نظیر اپوکسی و پلی یورتان
  • افت کمتر خواص

عملیات ماله پروانه روی بتن پلیمری

در  این مطلب سعی شده تا اطلاعات مفیدی از بتن پلیمری مورد استفاده در کفسازی های بتنی در اختیار شما عزیزان قرار گیرد . چنانچه هنوز در انتخاب متریال کفسازی مردد هستید جهت مشاوره رایگان با بنده در تماس باشید .

        09154380195 مرادی